Αρχική Μεταφορές Σύστημα Τηλεματικής για λεωφορεία και τρόλεϊ μέσω ΣΔΙΤ θα εφαρμόσει ο ΟΑΣΑ

Σύστημα Τηλεματικής για λεωφορεία και τρόλεϊ μέσω ΣΔΙΤ θα εφαρμόσει ο ΟΑΣΑ

busΣύστημα Τηλεματικής για λεωφορεία και τρόλεϊ μέσω ΣΔΙΤ θα εφαρμόσει ο ΟΑΣΑ. Οι επιβάτες θα ενημερώνονται για τον ακριβή χρόνο διέλευσης των λεωφορείων και τρόλλεϋ σε φωτεινό πίνακα σε κάθε στάση, στο κινητό τους τηλέφωνο ή στον ηλεκτρονικό υπολογιστή τους.

Πράσινο φως δόθηκε για την έναρξη διαγωνιστικής διαδικασίας για το έργο της τηλεματικής στα λεωφορεία και στα τρόλεϊ, κατόπιν στενής συνεργασίας της Γενικής Γραμματείας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, της Ειδικής Γραμματείας ΣΔΙΤ και της Ειδικής Γραμματείας Ψηφιακού Σχεδιασμού του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

Αντικείμενο του έργου είναι η υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου συστήματος τηλεματικής στην ΕΘΕΛ (αστικά λεωφορεία) και στον ΗΛΠΑΠ (τρόλεϊ) για την πληροφόρηση των επιβατών και την διαχείριση του στόλου τους με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα.

Το έργο αφορά στην εγκατάσταση ενός δικτύου 1000 «έξυπνων» στάσεων σε όλη την περιοχή αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ. Οι επιβάτες θα πληροφορούνται τον ακριβή χρόνο διέλευσης των οχημάτων,  από τις οθόνες που θα είναι τοποθετημένες στις στάσεις, καθώς επίσης και από το κινητό τους τηλέφωνο και τον ηλεκτρονικό υπολογιστή τους.

Προβλέπεται επίσης, η δημιουργία κέντρου ελέγχου απ’ όπου θα παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο η λειτουργική κατάσταση του συστήματος συγκοινωνιών και θα γίνονται οι αναγκαίες παρεμβάσεις για τον καλύτερο συντονισμό και βελτιστοποίηση του συγκοινωνιακού έργου.

«Το έργο θα αναβαθμίσει ποιοτικά τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό και θα συμβάλει σημαντικά στην αύξηση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς», τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χάρης Τσιόκας.

Οφέλη

Έργο Τηλεματικής ως έργο ΣΔΙΤ

Στο πλαίσιο του έργου ο ανάδοχος θα αναλάβει την χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή, συντήρηση και τεχνική διαχείριση του έργου για 2 έτη, ενώ θα αποπληρώνεται βάσει μηχανισμού πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του, ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Το ελληνικό δημόσιο δεν «αγοράζει μια προμήθεια» αλλά μια υπηρεσία, ενώ στο τέλος της δωδεκαετούς διάρκειας της σύμβασης το σύστημα θα μείνει στην κυριότητα του ΟΑΣΑ.
Για πρώτη φορά θα συνδυαστούν κοινοτικοί πόροι με ιδιωτικά κεφάλαια σε έργο Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα με πληρωμές διαθεσιμότητας.

Διαγωνιστική Διαδικασία

Η διαγωνιστική διαδικασία θα βασίζεται σε αντικειμενικό και διαφανή τρόπο αξιολόγησης τόσο στη φάση προεπιλογής όσο και στη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών.

Το έργο αυτό εντάσσεται στο συνολικό στρατηγικό σχεδιασμό αναδιοργάνωσης των αστικών συγκοινωνιών, που έχει ως στόχο την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στον πολίτη και την βέλτιστη αξιοποίηση των δημόσιων πόρων, διατηρώντας τον καθαρά δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών.

Όπως δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, το σύστημα της τηλεματικής θα αναβαθμίσει σημαντικά το επίπεδο ενημέρωσης των πολιτών και θα βοηθήσει στην καλύτερη αξιοποίηση του χρόνου τους.

Προετοιμάζεται και το «ηλεκτρονικό εισιτήριο»

Παράλληλα, όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός κ. Ρέππας προωθείται προς δημοπράτηση το έργο υλοποίησης αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου που θα εισάγει το «ηλεκτρονικό εισιτήριο» σε όλα τα μέσα που δραστηριοποιούνται στην περιοχή ευθύνης του ΟΑΣΑ και θα δώσει λύση στο πρόβλημα της λαθρεπιβίβασης και της πλαστογράφησης εισιτηρίων.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.